اشتراک گذاری صفحه نمایش | فیلم هایی که از عکاسی برای انعکاس عشق، زندگی و خود استفاده می کنند

اشتراک گذاری صفحه نمایش | فیلم هایی که از عکاسی برای انعکاس عشق، زندگی و خود استفاده می کنند

از «هزار بار شب بخیر» ژولیت بینوش تا «پل‌های مدیسون کانتی» کلینت ایستوود،

در اینجا چند فیلم وجود دارد که از عکاسی به‌عنوان لنزی برای آشکار کردن مناظر درونی قهرمان داستان استفاده می‌کنند.

A still from ‘The Bridges of Madison County’

از چند هفته پیش که پدرم فوت کرده، زندگی به طرز وحشتناکی بی حرکت بوده است.

همانطور که عکس‌هایی را که از ما گرفته بود ورق می‌زنم، و در مورد عشق مشترکمان به عکاسی و هنر ملموس نشخوار می‌کنم، چیزی را به یاد می‌آورم که عکاس اد هریس در سال 2017 در Kodachrome به پسرش گفت: «عکاسی طبیعت انسانی است که ملموس شده است».

عکاس چندین چنین لحظات نمادینی را روی پرده پیدا کرده است –

بازتابی که از عکاس مهنل (2006) تا Mashinte Prathikaaram (2016) اثر فاهاد فاسیل (2016) امتداد دارد. چه این که چگونه یک عکس در فیلم‌های هیجان‌انگیز مانند Memento، Rear Window و Blow-Up به مدرکی غیرقابل انکار تبدیل می‌شود، یا به عنوان یک کوپید که به یک مسابقه نامحتمل برخورد می‌کند (عکس ۲۰۱۹). می‌تواند ارواح و پیش‌آگاهی‌ها را آشکار کند (سیوی یا آا دخن زارا)، یا حتی رویاهای سیاسی را از بین ببرد (کو، اسکوپور 2011).

با این حال، فراتر از چنین عناوین پرمخاطبی، فیلم‌هایی نهفته‌اند که از عکاسی

به‌عنوان لنزی برای آشکار کردن مناظر درونی قهرمان داستان استفاده کرده‌اند.

به عنوان مثال، عکاس جنگی که در فیلم‌هایی مانند جنگ داخلی و هزار بار شب بخیر نقش آفرینی می‌کند،

در جستجوی وجودی‌اش برای یافتن معنا در هرج و مرج فرو می‌پاشد، یا زخم‌هایی را که تلاش‌های مخاطره‌آمیزش در زندگی‌اش به جا گذاشته است، کشف می‌کند.

من اغلب به این فکر می کنم که چگونه یک دوربین مانند هیچ سند دیگری شاهد زندگی یک فرد است –

تصوری که به موازات نیاز وجودی ما به شریک زندگی ما “شاهد” زندگی ما است. شاید این همان چیزی است که مریل استریپ در کلینت ایستوود با موهای خاکستری می‌بیند، که فک‌های تراش خورده، آویزهای قهوه‌ای رنگ و نیکون F 35 میلی‌متری خود را در پل‌های مدیسون کانتی، پرتره‌ای دلخراش از یک رابطه ناامیدکننده می‌بیند.

همانطور که او از پریدن خود با این عکاس می گوید، که به او اجازه داده همان چیزی باشد که فراموش کرده بود، پل های سرپوشیده ای که او برای عکاسی آمده بود، استعاره ای از مهلت مخفی آنها می شود.

عکس یک ساعته رابین ویلیامز، اضافه شده غیرمعمول به این فهرست، با روش های پیچیده خود، از شرطی شدن ما برای عکاسی از شادی صحبت می کند (مونتاژی دلربا از 35 میلی متر در حال پردازش در یک آزمایشگاه کوچک وجود دارد). در بخش غیرداستانی، زندگی‌های متعدد ویلیام کلاین بی‌بی‌سی به عنوان نمای نزدیک جذاب از یک هنرمند عکاس الهام‌بخش عمل می‌کند.

در حالی که با اندوهم برای درگذشت پدرم دست و پنجه نرم می کنم، متأسفم که روی یک پرتره ساده و هم سطح از او روی فیلم کلیک نکردم. چرا من نکردم؟

نمی‌دانم که آیا پاسخ در این باور من نهفته است که یک عکس یادگاری است که بهتر است پس از زندگی کامل آن لحظه جمع‌آوری شود. همانطور که شخصیت شان پن در زندگی مخفی والتر میتی می‌گوید: «اگر لحظه‌ای را دوست داشته باشم – شخصاً – دوست ندارم حواس‌پرتی دوربین را داشته باشم. من فقط می خواهم در آن بمانم.» و بنابراین شاید من قبلاً بهترین پرتره های پدرم را گرفته باشم، فقط این که نیازی به استفاده از دوربین نداشتم.

دسته‌بندی مقالات
اشتراک گذاری
عناوین مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

ورود به سایت